Informasjon

Trygt kjøp, eget serviceteam og garanti.

Nyttig informasjon

Trygt kjøp

En investering i det gode liv!

Det å kjøpe bobil kan sammenlignes med å kjøpe seg hytte. Det er en stor investering, for hyggelige ferieturer. Da er det viktig at man velger gode løsninger og en forhandler som kan gi deg en tryggest mulig opplevelse.

Det er stor forskjell i behovet hos en barnefamilie kontra et voksent ektepar.

Vi kan bobiler og kan bistå våre kunder, slik at man finner så god løsning som mulig etter prisen.

 

Det sikreste kortet for å få til et godt kjøp, er aldri å kjøpe en bobil uten at man har foretatt en tilstandsrapport. Derfor har vi satset på et eget serviceteam av kompetente bobilteknikere og klargjørere. Som tester bilene før levering og som kan hjelpe deg om noe skulle gå galt med bruken.

 

Det å kunne skrive under på en kjøpskontrakt og være trygg på at kjøpet har vært til begge parters fordel, er noe vi i Norum Bobilgården etterstreber.

 

Mange opplever at når man skal kjøpe en bobil, så vil man også oppgradere en. Det kan være markise, air condition, multimedia, solcelle, parabol, tv, etc. etc.

Dette kan også være gunstig økonomisk, ved at man inkluderer tilleggsutstyret i finansieringsplanen. Våre folk kan hjelpe!

Viktige dokumenter

Kjøpekontrakt

Kjøpekontrakt mellom NB og kjøper sier noe om garanti, leveringstidspunkt, vilkår, finansiering og forsikring, eventuelt om ekstrautstyr skal monteres etc. Kjøpekontrakt skal signeres av begge parter og hver part skal ha sin undertegnede originalkontrakt.

Tilstandsrapport

En bobil tilstandsrapport er for din sikkerhet. Her får du informasjon om motor, chassis, servicehistorikk, registerreim-skifte, EU-kontroll og ikke minst fukt-, gass- og funksjonstest, at bilens utstyr virker og er trygt å bruke.

Eierskiftemelding

Den juridiske eier av et objekt, er den som besitter vognkort del 2 tradisjonelt. Nye løsninger sørger for at man kan få omregistrert objektet direkte via innlogging på nett, med Bank ID. For bobil må man også ha tegnet og igangsatt forsikring på ny eier og innbetalt omregistreringsavgift før registrering kan skje. Forsikringen innbefatter også årsavgiften.

Kommisjonsavtale

Det gjøres en skriftlig avtale mellom den som skal selge og Norum Bobilgården AS (NB), som gir en fullmakt til, på vegne av selgeren, å fremvise og selge bobilen etter avtalt pris og betingelser. Den gir også rammene for oppgjør, honorar til NB og partenes rettigheter og forpliktelser.

Godt vedlikehold er nøkkelen

Det er ekstremt viktig med service iht. fabrikkens anbefalinger. De som tar vare på bobilen sin gjennom godt vedlikehold og utbedringer av skader, blir mer fornøyd. Og ikke minst oppnår bedre pris, den dagen man eventuelt skal selge.

Sikkert salg av bobil

Norum Bobilgården og bileier blir enige om utsalgspris, honorar til selger, og minstepris. Annonsering, tilbud, visninger og forhandlinger bør gjøres av folk som kan bobil. Mange er usikre på hva deres bobil er salgbar for, hvilke fordeler og løsninger man bør fremheve. Når bilen er avklart og solgt, er du som selger helt ferdig med bilen.

Bobilens tilstand

Det forutsettes at bilen er vasket godt innvending og utvendig ved ankomst, ellers kan dette avtales utført. Jo renere og finere bil, jo lettere å selge! Servicehistorikk, olje-/filterskifte, fukttest og utstyrspakke avklares ved inntak.

Annonseres med garanti

Bilen annonseres med Brukt-bobil-garanti, og derfor avtales et garantigebyr. Bilen står registrert og forsikret på bileier frem til ny eier registrerer den på seg.

Sikkert kjøp av bobil

Kjøper mottar tilstandsrapport på bobilen, vedlagt kvitteringer på hva som er utført når. Dokumentasjon på tidsmessig service, fukt- og gasstest, service-historikk på motor og drivverk opplyses i tilstandsrapporten. Garanti, finansiering, forsikring ordnes av oss.

Finansiering?

Vi formidler lån fra Santander Consumer Bank – Inntil 15 år.

Eget ServiceTeam

Norum Bobilgården har fra 2017 satset på et eget dedikert service og support team.
Slik at dere som selger eller kjøper bobil hos oss, lettere kan få hjelp til både bruk, bestillinger og reparasjoner.

Garanti

Vi leverer garantier på alle våre bobiler, vilkår og lengder avhengig alder. Norum Bobilgården ingikk i Januar 2019 i partnerskap med AS Norsk Bilgaranti.